Börjar närma mig slutet

Nu har jag fotat och redigerat alla dödssynder. Känns bra.
Lägger upp ett original och en omgjord version av de två dödssynder jag fotade senast.
På vällust har jag lagt till blå ögonskugga, samt gjort hennes nattlinne blått (eftersom vällust är ljusblå). Har som vanligt höjt kontrasterna och gjort hennes hud (& håret) vitare.
På frosseri har jag gjort tröjan organde för det är frosseris färg. Gjorde hennes naglar också i en annan mörkare orange. Samma sak där med kontrasten och det vita.


Har också börjat sätta in bilderna i polaroidramar, som jag gjort själv. Fick lite hjälp av Gustav med detta, men nu har jag lärt mig så jag kan göra det helt själv. Har gjort en polaroidlayout som jag använder när jag ska sätta in synderna i dem.
Antar att jag ska förklara hur jag gjorde layouten. Jag tog en bild på en polaroid från Google som jag öppnade i photoshop. Där markerade jag det vita och fyllde det med vitt, och samma sak med det svarta. Då har man gjort en egen "mall" till en polaroid och använder sig alltså inte av googlebilden. Sen la jag in en bild på en textur som jag ville ha på den vita delen av polaroiden, så att den såg lite sliten ut. Den trixade jag med färgerna och höll på med tills jag blev nöjd. Sen gjorde jag skuggningar under polaroiden så det ser ut som att den ligger på den vita bakgrunden. Det gjorde jag på blending options på lagret. Pillade lite där tills jag blev nöjd. Ja det var väl det på ett ungefär, svårt att förklara i text. Har i alla fall satt in några dödssynder i denna polaroidgrej och då ser det ut såhär:

Kommentarer
Postat av: Fanar Al-Tai

Hej Elin! Ditt projekt börjar se komplett ut, välkomponerade bilder och fin ljussättning där de olika synderna är tydliga utan att bli övertydliga! Dessutom stort plus för dina processbeskrivningar där jag med enkelhet kan följa ditt projektarbete. Tips: Om du ska printa projektbilderna med proffsig kvalité och inte alltför dyrt, kolla med crimson.se Vi ses!

2012-02-24 @ 11:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0