Nästan klar faktiskt

Nu har jag redigerat klart de gamla bilderna jag har, och ändrat färg på alla saker i bilderna till rätt färg.
Är rätt så nöjd, det får duga för vid det här laget är jag ganska trött på hela projektet.
Jag antar att jag lägger upp bilderna här.
Som sagt har jag ändrat färgen på förmålen i bilderna, t.ex. ränderna i tröjan och runt ögonen (avund), blomman i håret och det hon har i händerna (girighet) och skjortan, läpparna och naglarna samt kattens ögon (högmod).
Vrede-bilden har jag inte ändrat färg på, hon hade på sig en röd klänning och hade målat läpparna röda så där förstärkte jag bara den röda färgen.
Lättja ser inte riktigt ut som alla andra men jag tycker den passar inte ändå. På den bilden har jag lagt ett ljusblått filter över.
Det jag gjort på alla bilder är att höja kontrasten och göra hennes hy vitare, samt förstärkt alla färger.
Som jag sa tidigare i ett annat inlägg har jag gjort såhär när jag bytt färg på saker:
Nytt lager, fyll det med färgen jag vill ha, valt ett passande filter t.ex. multiply eller darken. Lagermask, sedan har jag målat bort färgen på lagret genom att ha den vita färgrutan överst (då tar den bort det man satt på lagret). Sedan har jag målat tillbaka lagerfärgen där jag vill ha den genom att välja den svarta rutan först.
Hoppas du förstår, Fanar, annars får du fråga. Är lite trött just nu.
Jag har redigerat tre bilder av alla synder, och det på samma sätt. De ser likadana ut i stilen.
Jag är relativt nöjd, känner ändå att jag lagt ner mycket tid och arbete på det här.

Det jag ska göra är att fota de två sista synderna, vällust och frosseri, och redigera dem. Sen är jag klaaaaaaaaaaaar!!!

Kommentarer
Postat av: Fanar

Stilrent och kompositionen är mkt finkänslig. Det du skulle kunna jobba med är att göra fler versioner på de olika synderna och se vilka som blir tydligare i sina budskap.

2011-11-15 @ 11:34:54
Postat av: Fanar

Jag syftade nog på lättja bilden, kompositonen är välbalanserad och fin. Dessutom hur hennes hud kommer fram på fotografiet lyfter den ytterligare. Däremot är det som du skriver, den går ifrån de andra bilderna eftersom den har en annan estetik och uttryck över sig.



Jag förstår att du är less på att ändra om bilderna, MEN försök att laborera mer med lättja bilden.. Vad är konceptet/idén bakom själva bilden? Vredes bilden känns lite sorgsen dock, har du en tanke bakom den? Var varsam när du "labbar" med kontraster så att det inte blir för utfrätt, dvs att färginformatioen försvinner pga uppdragna kontrastnivåer. Du har jobbat på bra och effektivt, så att tid finns det att tänka över och jobba på mer...



Avundbilden sitter som en smäck och då utan att bli övertydlig. Återigen tycker att det fungerar bra med att bilderna tydligt ser digitalt behandlade ut. Högmod bilden känns också genomarbetad. Snyggt jobbat Elin! /F

2011-11-17 @ 11:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0